همه چیز درباره دوخت پرده زبرا

نور یکی از مسائل مهم در دکوراسیون داخلی می باشد که اهمیت دوخت پرده زبرا را آشکار می کند. زیرا پرده زبرا توانسته چنین موضوعی را کنترل نماید و به سادگی تنظیم شود بدون اینکه از زیبایی خود بکاهد.

پس دوخت این نوع پرده ترکیبی از پارچه جامد و ضدآفتاب شفاف بوده که با قرارگیری نوارهای پارچه جامد به آسانی مسیر نور را مسدود می نماید. همچنین با قرارگیری نوارهای پارچه شفاف بر روی یکدیگر، نور به داخل فضا نفوذ پیدا می کند.

بنابراین یک محیط با نور خورشید و تبدیل آن به فضای خصوصی تر و تاریک تر تنها در عرض چند ثانیه و باز یا بسته کردن نوارهای پرده زبرا ممکن می شود.

همه چیز درباره دوخت پرده زبرا

دریافت مشاوره 09123116138

دریافت مشاوره 09125269235

آشنایی بیشتر با پرده زبرا

پرده زبرا علاوه بر قابلیت تنظیم نور به میزان دلخواه و عمل کردن همچون سایر انواع پرده به‌عنوان یک پوشش و محافظ حریم خصوصی، با ویژگی‌های ظاهری که دارد با عموم سبک‌های متداول دکوراسیون قابل انطباق است.

پرده زبرا در واقع ویژگی‌ها و مشخصات سبک دکوراسیون مدرن و کلاسیک را باهم تلفیق کرده است و به همین علت برای نصب در مکان‌هایی که با این مشخصه تزئین شده‌اند، بهترین انتخاب است.

انواع زبرا (دستی-برقی یا اتوماتیک)

پرده زبرا دستی:

این نوع پرده زبرا به ساده‌ترین شکل و به وسیله سازوکار دستی باز و بسته و تنظیم می‌شود و برای ابعاد کوچک‌تر این نوع پرده بهترین انتخاب است.

پرده برقی یا اتوماتیک:

تیم نصاب پرده برای نصب این نوع پرده (معمولاً برای ابعاد بزرگ‌تر) و انجام تنظیمات کلی آن از یک موتور برقی استفاده می‌کند. این موتور برقی حتی می‌تواند از راه دور و توسط ریموت کنترل هدایت شود و در این حالت بیشتر با نام پرده زبرا اتوماتیک شناخته می‌شود.

در صورت نصب و راه‌اندازی اصولی این نوع پرده نیاز کمی به خدمات تعمیرات پرده در طول زمان حس خواهد شد.

روش نصب زبرا

روش‌های نصب پرده زبرا با توجه به نوع آن (دستی یا برقی) متفاوت است که خدمات نصب و همین‌طور تعمیر و یا جابه‌جایی پرده زبرا برای هر دو مدل توسط تیم پرده کاران ارائه می‌شود.

فرآیند کلی نصب پرده زبرا در کلی‌ترین حالت شامل نصب پایه‌های نگه‌دارنده دیواری و یا سقفی، نصب قاب پرده بر روی این پایه‌ها و نصب قسمت اصلی پرده در قاب می‌شود.

مزایای دوخت پرده زبرا

به کارگیری هر پرده مزایای مختص به خود را دارد که جنس، طرح، ضخامت و … می تواند بر محبوبیت آن بیفزاید. دوخت پرده زبرا از این قاعده مستثنی نبوده و همانند دیگر پرده ها دارای مزایای زیر می باشد:

کنترل روشنایی

از مزایای بارز دوخت پرده زبرا کنترل روشنایی داخل محیط است. بنابراین پرده زبرا برای هر اتاق یا فضایی مناسب می باشد. همچنین هنگامی که می خواهید فضای مورد استفاده را خصوصی نماید، پایین کشیدن پرده زبرا کافی است.

البته در شرایطی که خواهان نور خورشید هستید باید پرده را باز بگذارید و بدون هیچ مانعی از فضای بیرون لذت ببرید. ناگفته نماند که چگونگی نصب پرده تاثیر بسزایی در ورود و خروج نور ایفا می کند.

طراحی همه کاره

طراحی و دوخت پرده زبرا بسیار متنوع بوده و در هر نوع دکوراسیون داخلی می توان آن را جا داد. همین مزیت جابجایی پرده باعث می شود که نصاب پرده آن را در هر مکان و فضایی نصب نماید بدون اینکه دچار پارگی شود.

همچنین ظاهر مینیمالی و خطوط تمیز پرده زبرا جوابگوی محیط های معاصر می باشد. پس پارچه شفاف و نرم آن ها نیز مکملی مناسب برای دکوراسیون آنتیک و سنتی محسوب می شود.

مدل های متنوع پارچه

دوخت پرده زبرا دارای طیف گسترده ای از رنگ، طرح و پارچه است. همچنین پارچه های با فیلتر تاریک و روشن کننده فضا موجود می باشد. پس با دوخت این پارچه می توان دیگر اثاثیه فضا همچون روکش ها را با پرده هماهنگ کرد.

مزایای دوخت پرده زبرا

موتور سازی

اکثر مواقع به ویژه در فصل تابستان پنجره مدام باز و بسته می شود. بنابراین قبل از دوخت پرده زبرا باید چنین مسئله ای را مدنظر گرفت. بنابراین پرده موتوری زبرا را بایستی به شکلی برنامه ریزی کرد که هماهنگ با نیاز مصرف کننده عمل نماید.

پس با برنامه ریزی موتور پرده، موتور کار خود را به طور دقیق انجام می دهد. این نوع پرده علاوه بر کاهش زمان و دردسرهای ناشی از دستی کار کردن پوشش های پنجره، به فضای شما ارزش خاصی می بخشد.

نصاب پرده در فرشته

نگهداری و شستشو زبرا

تمیز کردن و شستشوی پرده زبرا یکی از مهم‌ترین مسائل در مورد آن است، چراکه در دوخت پرده زبرا معمولاً از پارچه‌های ضخیم‌تر برای لاین‌های مسدودکننده نور و پارچه‌های توری نازک برای لاین‌های وارد‌کننده نور استفاده می‌شود و این مسئله شستشوی آن را در خانه پیچیده و تقریباً غیرممکن می‌کند.

در نتیجه بهترین راه نگهداری و شستشو این نوع پرده را می‌توان استفاده از خشکشویی پرده دانست که خدمات آن با تضمین حفظ کیفیت و برای تمامی نقاط مختلف تهران، جزئی از خدمات تیم پرده کاران به شمار می‌آید.

دریافت مشاوره 09125269235

دریافت مشاوره 09123116138

بهترین طراحان دوخت پرده زبرا در مجموعه پرده کاران

تیم مجرب پرده کاران با 50 سال سابقه کاری در لاین های مختلف دوخت پرده مشغول به فعالیت است. این تیم با ارائه نمونه ها کارها، انواع سرویس های دوخت پرده و ارائه خدمات با کیفیت بالا درصدد جلب رضایت مشتریان می باشد.

همچنین خدمات دیگری همچون مشاوره رایگان برای زیبایی منزل، انجام کار در کمترین زمان با بهترین کیفیت و اعزام سریع نیرو به منزل یا محل کار را ارائه می دهد. پس مجموعه پرده کاران با برخورداری از تجربه کافی در زمینه دوخت انواع پرده می توانند مشتریان را در طراحی و اجرا دکوراسیون مدنظرشان به صورت کاملا حرفه ای آنها را راهنمایی نمایند.

بنابراین متقاضیان دوخت و نصب پرده برای اطلاعات از خدمات این مجموعه می توان به سایت پرده کاران مراجعه نمایند.

دوخت پرده زبرا

حفاظت داخلی در دوخت پرده زبرا

 دوخت پرده زبرا زمانی ارزش پیدا می کند که از اثاثیه منزل یا محل کار شما در برابر تابش مستقیم خورشید محافظت نماید. زیرا قرار گرفتن مستمر اثاثیه در معرض نور خورشید موجب محو شدن کفپوش، مبلمان و تغییر رنگ آنها می شود. پس استفاده از پرده زبرا برای چنین محیط هایی حدود 99% از اشعه مضر ماوراء بنفش را منعکس می کند.

یکی دیگر از حفاظت داخلی منزل یا محل کار در دوخت پرده از نوع زبرا حریم خصوصی است. پس جای نگرانی برای وجود چشمهای کنجکاو نبوده و دوخت زبرا چنین مشکلی را خیلی سریع حل می نماید. همچنین به لطف پارچه شفاف می توان در طول روز از زیبایی های بیرون لذت برد بدون اینکه کسی قادر به دیدن شما باشد.

پارچه مورد استفاده در دوخت پرده زبرا

برای بخش هایی از منزل یا محیط کار که دارای نور زیادی می باشند، دوخت پرده زبرا با پارچه ضخیم گزینه مناسبی است. این نوع پارچه از ورود مستقیم نور به داخل فضا جلوگیری می کند و تا حدودی تعمیرات پرده را کاهش می دهد.

البته خدماتی همچون تعمیرات پرده و یا خشکشویی پرده توسط تیم مجرب پرده کاران به آسانی صورت می گیرد. ولی اگر برای دوخت پرده از نوع زبرا پارچه نازک انتخاب گردد، قطعا در حال بسته نیز نور را از خود عبور می دهد. ولی نوری که این گونه وارد محیط می شود ملایم می باشد.

دوخت پرده زبرا برای چه فضاهایی توصیه می شود؟

دریافت مشاوره 09123116138

دریافت مشاوره 09125269235

دوخت پرده زبرا برای چه فضاهایی توصیه می شود؟

دوخت این نوع پرده برای هر نوع فضایی مناسب است. این فضاها شامل محیط کار، غذاخوری، آشپزخانه، اتاق کودک، اتاق خواب، سالن پذیرایی، حمام و سرویس بهداشتی می باشند. پس برای انواع دکوراسیون منزل یا محیط کار می توان از دوخت پرده از نوع زبرا کمک گرفت.

پروسه دوخت پرده زبرا به چه ابزار و وسایلی نیاز دارد؟

دوخت پرده زبرا به مهارت بالا و دقت زیاد در اندازه نیاز دارد. زیرا یک ذره حواس پرتی کل پروسه دوخت را بهم می ریزد. بنابراین بعد از خرید پارچه بایستی به سراغ ریل مخصوص، چسب نرم و نوار رفلت رفت.

نوار رفلت از عرضی حدود cm2 برخوردار بوده که در فواصل مشخص حلقه هایی به آن وصل می شوند. البته این نوار با نوار پرده مدل های معمولی متفاوت می باشد.

همچنین پرده زبرا با استفاده از چسب به ریل وصل می شود. ریل پرده زبرا دارای یکسری قرقره بوده که توسط یک بند به کنار خود ریل وصل می شود. سپس درون حلقه های نوار رفلت قرار می گیرد تا به ردیف آخر برسد. در نتیجه با پایین یا بالا کشیدن نوار، پرده باز یا بسته می شود.

دریافت مشاوره رایگان 09125269235 | پرده کاران

دریافت مشاوره رایگان 09123116138 | پرده کاران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *