دوخت پرده ساده

یکی از راهکارهای اساسی جهت ایجاد تغییرات در دکوراسیون داخلی خانه تعویض و دوخت پرده ساده است. پس افرادی که می خواهند با هزینه پایین اقدام به خرید پرده جدید نمایند بهترین گزینه مراجعه به تیم مجرب پرده کاران است.

همچنین پرده ساده زیر مجموعه انواع پرده های جذاب و پرطرفدار بوده که می توان برای بخش هایی از منزل همچون اتاق خواب، سالن پذیرایی و آشپزخانه استفاده کرد.

بنابراین پرده کاران برای ارائه خدماتی همچون مشاوره رایگان برای زیبایی منزل، متقاضیان را در انتخاب پرده ساده راهنمایی می کنند. سپس با ارائه انواع سرویس دوخت پرده مثل اعزام سریع، انجام کار در کمترین زمان با بهترین کیفیت و تحویل به موقع کار، رضایت مشتری را جلب می نمایند.

دریافت مشاوره 09125269235

دریافت مشاوره 09123116138

نکاتی در رابطه با دوخت پرده ساده

یکی از کلیدی ترین آیتم ها در دکوراسیون خانه دوخت پرده ساده است. بنابراین اگر در انتخاب و دوخت آن دقت لازم به خرج داده شود، تغییرات چشمگیر و بی نظیری در فضا ایجاد می کند.

البته عکس قضیه نیز صدق کرده و با انتخاب نادرست طرح، جنس، رنگ و … می توان تاثیر منفی آن را در منزل ناظره کرد. بنابراین جهت دوخت پرده بایستی چند نکته مهم را در نظر گرفت که در مرحله نهایی نصاب پرده نقش مهمی در نصب پرده ایفا می کند.

راهنمای دوخت پرده ساده

انتخاب رنگ و طرح مناسب

انتخاب رنگ برای دوخت پرده ساده در فضای داخلی منزل نقش بسزایی دارد. بنابراین باید از رنگ های مکمل استفاده کرده و بسته به رنگ فرش، دیوار، کاغذدیواری و … رنگ پرده را انتخاب کرد تا همخوانی لازم ایجاد شود.

حال افرادی که تمایل به رنگ های مختلف ندارند بهتر است رنگ های خنثی را در اولویت قرار دهند. زیرا رنگ های خنثی به آسانی با هر نوع دکوراسیون یکدست می شوند. البته در صورت تمایل به پرده ساده تک رنگ باید رنگی انتخاب نمود که یک درجه از رنگ دکوراسیون تیره تر باشد.

جنس پرده

در پروسه دوخت پرده ساده، جنس آن حرف اول را می زند. بنابراین باید جنسی انتخاب گردد که به غیر از روشنایی و نور، بر دمای محیط تاثیر بگذارد. برای مثال پرده های ساده با ضخامت زیاد پارچه گزینه مناسبی برای محیط های سرد می باشند. اما محیط از آب و هوای گرم برخوردار است باید از پرده های ساده نازک استفاده کرد.

دوخت پرده توری

اندازه و سایز پرده

یکی از نکات مهم در دوخت پرده ساده توجه به سایز و اندازه آن است. زیرا سایز دقیق عرض و طول پنجره در دوخت پرده تاثیر زیادی دارد که اندازه گیری آن به عهده نصاب پرده می باشد. پس برای دوخت پرده باید به نکات زیر توجه کرد.

اگر پرده از طرف راست و چپ به دیوار ختم شود، بایستی به وسیله متر از دیوار سمت راست تا دیوار سمت  چپ اندازه گرفت. سپس نوبت به اندازه گیری ارتفاع می رسد که باید از سقف تا زمین باشد.

در شرایطی که طول و عرض پنجره کوتاه باشد، باید از سمت راست و چپ به اندازه حدود 10cm و از سمت پایین پنجره نیز حدود 10 الی 20 cm به سایز پرده اضافه کرد تا زیباتر به نظر برسد.

در صورت استفاده از چوب پرده از نوع معمولی برای آویزان کردن آن باید از ارتفاع پرده حدود 5 cm کم شود.. ولی اگر چوپ پرده مشخص نباشد نیازی به دستکاری ارتفاع پرده نبوده و باید سوراخ نوار پرده را با گیره ها پر نمود.

اگر میل پرده از نوع حلقه دار باشد، جهت دوخت بهتر باید چیزی حدود 8cm از ارتفاع آن کم شود.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت دوخت پرده ساده

فاکتورهای متعددی بر دوخت پرده ساده تاثیر می گذارند که شامل موارد زیر می باشند:

ابعاد پنجره

یکی از عوامل تاثیرگذار و تعیین کننده قیمت در دوخت پرده ساده، ابعاد پنجره ای است که باید جابجایی پرده یا نصب پرده روی آن صورت گیرد. بنابراین پنجره با ابعاد بزرگ بدون شک به پرده با قیمت بالاتر نیاز دارد. پس قیمت پرده با متراژ پنجره رابطه مستقیم دارد.

راهنمای دوخت پرده ساده

نوع و جنس پرده

 تنوع بالا در نقش، طرح و جنس پارچه در دوخت پرده ساده، آزادی انتخاب بیشتری به مشتریان می دهد. بنابراین هر چه جنس پارچه باکیفیت تر و مرغوب تر باشد، مسلما قیمت پرده افزایش می یابد. همچنین این نوع جنس به تعمیرات پرده کمتری نیاز پیدا می کنند.

البته با وجود تیم مجرب پرده کاران جای هیچ نگرانی نیست. بنابراین مشتریان با مراجعه به سایت پرده کاران می توانند خدماتی همچون خشکشویی پرده و تعمیرات پرده را از این گروه دریافت نمایند.

مقدار پارچه

 مقدار پارچه مورد استفاده در دوخت پرده ساده، افزایش قیمت را به دنبال دارد. همچنین مدل پرده و طرح پارچه انتخاب شده هنگام دوخت مقدار پارچه مصرفی را تحت تاثیر می گذارد. البته در اینجا هدف از دوخت پرده از نوع ساده می باشد که هزینه کمتری نسبت به پارچه های پرحاشیه با مدل های مختلف را در بر می گیرد.

دوخت پرده در زعفرانیه

دوخت پرده

یکی از فاکتورهای کلیدی در تعیین قیمت پرده همان دوخت پرده ساده می باشد که باید برای آن صرف شود. بنابراین جهت دستیابی به یک پرده زیبا و شیک و در عین حال ساده کمک گرفتن از یک خیاط حرفه ای ضروری است. پس با افزایش مهارت دوخت قیمت پرده نیز افزایش می یابد.

نصب پرده

قبل از دوخت پرده ساده باید هزینه نصب آن را نیز در نظر گرفت. زیرا برای پرده های در سایز کوچک به هزینه، مواد اولیه و پارچه کمتری هنگام نصب نیاز است. همچنین عکس قضیه صدق کرده و به محض افزایش ابعاد پنجره باید منتظر افزایش قیمت در نصب پرده بود. پس نصاب پرده به انرژی و وقت زیادی نیاز دارد که در عوض باید مبلغ بیشتری دریافت نماید.

انواع پارچه مورد استفاده در دوخت پرده ساده

امروزه در پارچه پرده تنوع بالایی وجود دارد که بررسی همه آنها غیرممکن می باشد. پس بسته به سلیقه شخصی و بودجه مدنظر باید نوع پارچه را هماهنگ با دکوراسیون داخلی منزل انتخاب نمود. ولی در حالت کلی انتخاب یکسری از پارچه ها در بین مردم جهت دوخت پرده ساده رایج تر است. پس مهمترین آن ها شامل ابریشم، ساتن، مخمل، کتان، نخ، حریر و تور می باشد.

پرده کاران | دریافت مشاوره رایگان 09123116138

پرده کاران | دریافت مشاوره رایگان 09125269235

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *